Friday, October 10, 2008

Musang Pandan

Masa raya ke-3, bapak aku dapat tangkap 2 ekor anak musang. Mak aku cakap tu anak musang pandan. Patutnyer bau wangi, tapi masa kau amik gambar musang-musang tu, tak wangi pun. Ibu musang tu beranak kat dalam bumbung rumah aku. Angah aku cakap ada 3 ekor semuanyer. 1st time aku tengok musang pandan dekat-dekat.

Aku tak tahu bapak aku nak buat apa dengan anak-anak musang pandan ni. Aku tengok yang seekor kena kurung, yang seekor lagi ada tidur kat bawah rak kasut. Memang pasif musang ni waktu siang. asyik tido je aku tengok. Bila malam pulak aku dengar bukan main bising lagi.

IMG_2680

IMG_2677 IMG_2682

7 comments:

apz said...

nakk........

Sarinah said...

dah bagi orang pelihara

oshin da vinnci said...

oshin pon nak..

anak musangg oshinn mati...

hmmmmmmmm..

leh x dpt kan lagii

ni no phone oshin 017-6811836

oshin da vinnci said...

oshin pon nak..

anak musangg oshinn mati...

hmmmmmmmm..

leh x dpt kan lagii..

kalu ader nnti bgth oshin k..

miss alot my mus t00

ni no phone oshin 017-6811836

oshin da vinnci said...

oshin pon nak..

anak musangg oshinn mati...

hmmmmmmmm..

leh x dpt kan lagii..

kalu ader nnti bgth oshin k

oshin rindu anak mus oshin..
die mati 2007 akhir tahun..huhuhu

ni no phone oshin 017-6811836

Sarinah said...

alamak,dah bagi orang lah. sorry ya, oshin. tapi atas bumbung banyak lagi musang. cuma tak nak kuar jer. bising malam2 nak tido. berlari2 atas bumbung tu.

fahmi said...

ni musang pulut la..kalau musang pandan bau wangi..musang pandan habitat dia kat celah2 pokok pandan..